De toon was gezet en in gesprek met Suzanne en directeur Dick Veldhuizen kwamen we er achter dat Vos Techniek aan een make-over toe was. Om alle gezichten dezelfde kant op te krijgen hebben we een vervolggesprek met hun reclamebureau Katapult gehad. Samen met contactpersoon Leonie Schumacher hebben we bedacht dat we het bedrijf en zijn medewerkers een robuust en stoer uiterlijk wilde geven. De gezichten achter de werkzaamheden en de werkzaamheden in beeld brengen. Ambachtelijk, kleurrijk en menselijk.
Samen met Corjan Draaijer Projectleider/engineer hebben we een aantal klanten van hun bezocht. Na een stevige veiligheidsbriefing en de nodige bescherming de fabrieken in. Dergelijke fabrieken draaien 24 uur nonstop en het stilleggen van de productie voor onderhoud is al niet wenselijk, laat staan een fotograaf die de boel nog meer vertraagt. Daardoor is de werkwijze een portretreportage on-the-fly. compositie zien, lampen neerzetten en fotograferen. Soms heb je maar 5 minuten voor een plaat. Dus keihard in het zweet werken in een kruip-door-sluip-door tussen en in de machines. Werkruimte heb je niet. Je fotografeert bijvoorbeeld in kabelkasten van 1 x 2 meter waar je samen met een medewerker staat en ook nog lampen neer moet zetten. Of enorme walsen waaronder gewerkt wordt en jij je met je lampen ook nog tussen moet wringen.
Voor de meeste foto’s hebben we minimaal 2 SB900 flitsers gebruikt op een Phottix Odin TTL zender systeem. De foto’s zijn gemaakt met een Nikon D700 of D800 met een Nikon 24-70/2.8 lens of Sigma 70-200/2.8 lens. Bij veel foto’s gebruiken we kleurengels om de omgeving of onderwerp wat meer cachet te geven en af en toe de kleuren van Vos techniek erin te verwerken. Zo passen de beelden perfect in hun reclame uitingen.
Naast dat we op locatie bij de verschillende opdrachtgevers van Vos foto’s hebben gemaakt, hebben we ook portretten geschoten en hun werkplaats gefotografeerd, wederom met de mensen waar het om draait.
We streven altijd naar een duurzame relatie met de klant. We proberen mee te denken met klanten en naar het heden en de toekomst te kijken. Vos Techniek heeft zelf het initiatief genomen om te vernieuwen en investeren in hun uitingen en we vinden dat wij ze creatief hebben kunnen ondersteunen.